1. Аналіз контрольних робіт.
Аналіз контрольних письмових творів і переказів, контрольних диктантів виконується у робочому зошиті. На цей вид роботи не слід відводити цілий урок.
2. Кількість і призначення учнівських зошитів.
2.1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:
· 5-9-ті класи – по два зошити;
· 10-11-ті класи – по одному.
2.2. У робочих зошитах виконуються класні й домашні вправи (домашні не більше двох), словникові диктанти (5 кл. – 12 слів, 6-7-х кл. – 24, 8-9-х – 36, 10-11-х - 48), навчальні диктанти, твори, перекази, самостійні роботи, тестові завдання різних форм, складання різноманітних схем, таблиць та інші види робіт, передбачені чинними програмами.
2.3. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту, у якому виконуються контрольний диктант, переказ і твір, контроль мовної теми, контроль аудіювання і читання мовчки.
2.4. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом навчального року
3. Порядок перевірки письмових робіт.
3.1. Робочі зошити перевіряються:
· у 5-6-х кл. – двічі на тиждень;
· у 7-9-х класах – 2-3 рази на місяць;
· у 10-11-х класах – двічі на місяць.
3.2. Оцінку за ведення зошитів з української мови виставляють щомісяця окремою колонкою в журналі (від 1 до 12 балів).
3.3. Виставляючи оцінку за ведення зошита, слід ураховувати наявність різних видів робіт, грамотність і якість їх виконання, охайність, дотримання орфографічного режиму.
4. Орфографічний режим.
4.1. Записи в зошиті виконуються кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для підкреслення, позначення, оформлення таблиць, схем тощо використовувати простий олівець).
4.2. Між класною й домашньою роботою пропускати два рядки (між видами робіт рядків не пропускати).
4.3. Дату класної, домашньої записувати так:
Двадцять дев’яте вересня
Класна робота
У 10-11-х класах можна й по-іншому:
29.09.14 Класна робота
Дату записуємо на березі цього ж рядка, що й наступний запис.
4.4 У зошитах для контрольних робіт записуємо дату і вид роботи:
Двадцять дев’яте вересня
Диктант ( переказ, твір)
|
Двадцять дев’яте вересня
Читання мовчки
Буковина
|
4.5. Після заголовків, назв робіт, підпису зошита крапку не ставимо.
5. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт.
5.1. Виправлення в учнівському зошиті виконувати лише червоним чорнилом.
5.2. Виявлені помилки підкреслюються горизонтальною лінією, а на березі того ж рядка позначається її тип. Якщо помилка допущена на ще не вивчені правила, то її виправляють, перекреслюючи скісною лінією, й надписують потрібну літеру або розділовий знак, вказують на березі її тип, але не враховують при визначенні оцінки.
5.3. Учитель зазначає кількість помилок і виставляє відповідний бал, наприклад:
З - 7 б. = 6 б.
МО - 7; 4 - 5б.
Нормативи оцінювання по балах
Бали
|
К-сть помилок
|
Бали
|
К-сть помилок
|
Бали
|
К-сть помилок
|
1
|
15-16 і більше
|
5
|
7-8
|
9
|
1+1 (негруба), 2
|
2
|
13-14
|
6
|
5-6
|
10
|
1
|
3
|
11-12
|
7
|
4
|
11
|
1 (негруба)
|
4
|
9-10
|
8
|
3
|
12
|
–
|
5.4. У письмових висловлюваннях ураховують наявність:
1) орфографічних і пунктуаційних помилок, які підраховують сумарно (перша позиція);
2) лексичних, граматичних і стилістичних помилок (друга позиція).
Під час виведення єдиної оцінки за письмову роботу до кількості балів, набраних за зміст переказу, додається кількість балів за мовне оформлення і їх сума ділиться на два. Якщо частка не є цілим числом, то вона заокруглюється в бік більшого числа. Запис здійснюється так:
4 - 7 б. = 7 б.
4; 5 випр. - 6 б.
|