Кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови для учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання залишається незмінною.
Фронтальні види контрольних робіт:
Форми контролю
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Письмо: переказ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
твір
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
1
|
-
|
Правопис: диктант
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
У таблиці зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість, залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо.
Відповідно оцінювання говоріння у профільних класах філологічного напряму (профіль – українська філологія) здійснюється індивідуально шляхом поступового накопичення оцінок для того, щоб кожний учень (учениця) одержав(ла) мінімум дві оцінки за виконання завдань на побудову діалогу, усного переказу та усного твору. Для цих видів робіт не відводять окремого уроку, а оцінки виводять двічі на рік і виставляють у колонки без дати.
Фронтальні види контрольних робіт (профіль української філології)
Форми контролю
|
10 клас
|
11 клас
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Перевірка мовної теми
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Письмо: переказ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
твір
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Правопис: диктант
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
–
|
1
|
–
|
Зразок заповнення сторінки журналу з української мови подано у методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580.
Акцентуємо увагу, що на сторінці журналу «Зміст уроку» під час проведення уроків з розвитку мовлення використовується абревіатура РМ.
ІV.ІІ навчальних досягнень учнів з української літератури
З метою рівномірного розподілу навантаження учнів протягом навчального року, подаємо рекомендовану кількість видів контролю у процесі вивчення української літератури у кожному класі (чи не краще так: з української літератури (за класами). Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контрою відповідно до рівня підготовки учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю
5–9 класи
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
- контрольного класного твору;
- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
–
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
4
2
2
|
4
2
2
|
Уроки розвитку мовлення* (РМ)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8–9 класах з поглибленим вивченням української літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд вчителя визначається кількість і види контрольних робіт).
10–11 класи
Класи
|
10
|
11
|
|
10
|
11
|
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
РІВЕНЬ СТАНДАРТУ, АКАДЕМІЧНИЙ
|
ПРОФІЛЬНИЙ
|
Контрольні роботи у формі:
- контрольного класного твору;
- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
4
1
3
|
4
1
3
|
4
1
3
|
4
1
3
|
Уроки розвитку мовлення* (РМ) (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – писемного. Умовне позначення у таблиці – (у + п).
Звертаємо увагу на те, що домашній контрольний твір не є обов’язковою формою контролю з української літератури.
|